5 + 1 λόγοι που το διαδίκτυο δεν θα δουλέψει για την επιχείρηση σου

Πολλές φορές όταν μια εταιρεία όπως η δική μας αρθρογραφεί,  αναφέρεται σε λύσεις και σε ήπια κείμενα που ως στόχο έχουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ώστε ο υποψήφιος πελάτης να επικοινώνησει με την εταιρεία. Αρκετές φορές μάλιστα τα κείμενα είναι και «ασκήσεις θάρρους» ώστε αυτός που τα διαβάζει να ανέβει το ηθικό του και πάλι να επικοινωνήσει με την εταιρεία.

Τι θα γινόταν όμως γραφόταν ένα κείμενο με σκληρή γλώσσα, μια γλώσσα που θα ανέφερε όλους εκείνους τους λόγους όπου ένας επιχειρηματίας «σκοτώνει» επικοινωνιακά την επιχείρηση του, ένα κείμενο που χτυπάει στον επιχειρηματικό εγωισμό και το «εγώ» του κάθε επιχειρηματία; Τον επιχειρηματία για τον οποίo σήμερα το «διαδίκτυο είναι το μέλλον» (!!) αλλά ο ίδιος δεν το χρειάζεται αλλά σπαταλά ώρες στο Facebook.

Εμείς ως εταιρεία που κάνει Web Marketing Consultants θα σας αναφέρουμε 5 λόγους + 1 που το διαδίκτυο δεν θα δουλέψει ποτέ για την επιχείρηση σου, και αυτοί οι λόγοι εξαρτώνται όλοι από εσένα.

Πριν προχωρήσουμε στους λόγους είναι καλό να δώσουμε πρώτα από όλα τον ορισμό του διαδικτύου, γιατί όλα έχουν έναν ορισμό τον οποίο αν κατανοήσουμε μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις.

Τι είναι διαδίκτυο;

Το διαδίκτυο πρώτα απ όλα είναι ΜΜΕ (Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας) και ως τέτοιο πρέπει να το συμπεριφερόμαστε. Όλα τα υπόλοιπα, η ιστοσελίδα, τα social, οι εφαρμογές κλπ είναι εργαλεία τα οποία συνολικά και όχι μεμονωμένα το καθένα δίνουν το πηλίκο που είναι η επιτυχία (πωλήσεις, αναγνώσεις κλπ). Μια ιστοσελίδα δεν είναι τίποτα χωρίς Social, τα Social δεν είναι τίποτα χωρίς περιεχόμενο, το περιεχόμενο δεν είναι τίποτα χωρίς σωστή ιστοσελίδα η Social.

Και όσο αφορά τα παραπάνω, αναφερθήκαμε στο 20% (περιεχόμενο, social, website) της επιτυχίας(κατά περίπτωση) και των ενεργειών

Ας δούμε τους λόγους που το web δεν θα δουλέψει για την επιχείρηση σου και οι οποίοι, ναι, δεν είναι τεχνικοί, αλλά εσύ!

  1. Κατασκευάζεις ιστοσελίδα γιατί το κάνουν όλοι

Πριν ξεκινήσεις κάτι υπάρχει ο λόγος που το κάνεις και όταν αποφασίζεις να βάλεις την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο κάνεις αυτό που έχουν κάνει όλοι, κατασκευάζεις μια ιστοσελίδα. Όμως ο λόγος που το κάνεις δεν είναι αυτός που αναφέραμε πιο πάνω , δηλαδή να ξεκινήσεις μια επικοινωνία, το κάνεις γιατί το έκανε ο ανταγωνιστής σου, το κάνεις γιατί ..όλοι έτσι κάνουν, και τέλος, γιατί θες να βάλεις την ιστοσελίδα σου στις κάρτες, να αναφέρεις μόνο το e-mail σε αυτές είναι πλέον ξεπερασμένο ….θα σκέφτηκες!

      2.  Διαλέγεις για συνεργάτη αυτόν που θα σου πει αυτά που θες να ακούσεις

Στις περισσότερες περιπτώσεις η επιλογή συνεργάτη για να τοποθετήσει την επιχείρηση στο διαδίκτυο γίνεται με κριτήριο ποιος θα τα πει πιο εύκολα. Δεν θες να ασχοληθείς, δεν θες να επενδύσεις, θέλεις κάτι που να γίνει γρήγορα και χωρίς να ασχοληθείς ούτε λεπτό. Ναι , δεν έχεις άδικο, αλλά το θέμα είναι ότι για να λειτουργήσει το web marketing της επιχείρισης σου έχει κόστος, και το κόστος αυτό είναι η ενασχόληση. Έτσι μοιραία, αφού κατασκευαστεί η ιστοσελίδα, μαζέψεις 300 ακολούθους στο facebook, θα το δείξεις σε 10 φίλους και σε 15 μέρες θα περάσουν 362 ημέρες να ασχοληθείς ξανά όταν θα έχει λήξει το hosting

     3.  Μπορεί να φας ένα ψάρι 150 ευρώ αλλά θες να σου κατασκευάσουν ιστοσελίδα με 200 ευρώ

Τρία πράγματα κάνουν πετυχημένο ένα Web Marketing σε μια επιχείρηση, το ένα θα το δούμε παρακάτω, το δεύτερο είναι η προσαρμογή στις εξελίξεις και τέλος η επένδυση. Κάποτε ζητήσαμε από έναν υποψήφιο πελάτη να μας πει τον τζίρο που κάνει η επιχείρηση του ετησίως, το νούμερο που μας ανέφερε ήταν λίγο παραπάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ. Του ζητήσαμε μετά να μας πει τα χρήματα που δίνει για να επικοινωνεί με το συγκεκριμένους πελατολόγιο του σε τηλέφωνα (δεν υπήρχε εξάλλου κάτι άλλο), μας ανέφερε μερικές χιλιάδες ευρώ. Αυτός ο υποψήφιος πελάτης λοιπόν θέλησε να αποτυπώσει όλη την επιχείρηση του και όλη του την επικοινωνία μέσα σε 200 ευρώ.

Η επένδυση στο web (και δεν μιλάμε για την ιστοσελίδα μόνο) τείνει να παγιωθεί και εννοούμε ότι για να έχεις ένα μίνιμουμ αποτέλεσμα θα πρέπει να επενδύσεις. Και αν ακολουθήσεις την συνταγή του «ξαδέρφου δασκάλου που ξέρει από κομπιούτερ» να ξέρεις ότι στην πορεία θα επενδύσεις πολλά περισσότερα. Και δεν είναι αυτό το κακό, αν έχεις χρήματα θα τα δώσεις και θα φας και τα ψάρια, το χειρότερο είναι ότι η επιχείρηση σου θα χάσει πολύτιμο χρόνο

     4. Δεν έχεις «Βασιλιά»

Μια φράση που συναντούμε συχνά στο διαδίκτυο είναι το «Ο Βασιλιάς είναι το Περιεχόμενο», και είναι μια φράση που θα την συναντούμε συνέχεια και πάντα. Δεν μπορείς να κάνεις καμιά προσπάθεια στο Web αν δεν έχεις περιεχόμενο. Χωρίς αυτό δεν μπορείς να χτίσεις τίποτα, συγνώμη, δεν άκουσα; Έχεις; Ααα, έχεις τραβήξει φωτογραφίες με το κινητό σου , έχεις πάρει από το internet κάτι προϊόντα που μοιάζουν με τα δικά σου, και ένα λογότυπο να το σκανάρουμε από την κάρτα.

Το περιεχόμενο είναι ένα από τα τρία παραπάνω που κάνουν πετυχημένο το Web Marketing μιας επιχείρισης, και το περιεχόμενο δεν το κάνει αυτός που σου κατασκευάζει την ιστοσελίδα, δεν μπορεί να τα κάνει όλα, είναι αδύνατον. Έχουν εμφανιστεί πολλοί που για να σου κάνουν Social Καμπάνια, σου τραβάνε φωτογραφίες, σου τραβάνε τα βίντεο, σου γράφουν κείμενα, ναι υπάρχουν και αυτοί.

Σε ένα σωστό περιεχόμενο όμως, άλλος τραβάει τις φωτογραφίες, άλλος τα βίντεο, άλλος τα κείμενα.

    5. Έτσι θέλω, έτσι μου αρέσει

Αφού ο ταλαιπωρημένος συνεργάτης σου κατόρθωσε να μαζέψει υλικό και να σου φτιάξει μια ιστοσελίδα, αρχίζεις τις παραξενιές, δεν σου αρέσει το χρώμα, δεν σου αρέσει η φωτογραφία, βρες μια άλλη από το διαδίκτυο, και άλλα τέτοια τα οποία επιβεβαιώνουν την Γερμανική παροιμία «όποιος αναλαμβάνει δάσκαλος του εαυτού του, έχει έναν ηλίθιο μαθητή», θα μου πεις, με είπες ηλίθιο; Και δυστυχώς θα σου πω ναι, γιατί έχεις μια επιχείρηση που κάνει (πχ) τυροπιτάκια και έχεις άποψη για κάτι που δεν εκτιμάς (το web  ως ΜΜΕ) και για κάτι που δεν έχεις επενδύσει.

Και αν με ρωτήσεις, εσύ τι θα μου έλεγες, σου απαντώ (και αν φυσικά είχες κάνει όλα τα προηγούμενα καλά), «δεν με νοιάζει τι σου αρέσει και τι όχι, μου έδωσες εντολή να κάνω την δουλειά μου για την επιχείρηση σου, αν ήταν να φτιάξουμε τυροπιτάκια θα ζητούσα την γνώμη σου. Θα σου μάθω στην πορεία πως να αξιολογήσεις αυτό που σου έφτιαξα» και ας θύμωνες!

   6. Δίνεις πιο πολλά στον εαυτό σου από τι στην επιχείρηση

Κάποτε σε ένα ραντεβού για μια παρουσίαση, όταν φτάσαμε στο οικονομικό, ο υποψήφιος πελάτης ανέφερε «είναι πολύ ωραία όλα αυτά αλλά οικονομικά δεν μπορώ να ανταπεξέλθω» τότε του είπα «αν σας έβρισκα τα χρήματα, θα προχωρούσατε;» σαφώς μου απάντησε «αλλά πως θα τα βρεις εσύ ενώ  δεν μπορώ να τα βρω εγώ για την επιχείρηση μου;» Του απάντησα:

«πρώτα θα πουλήσετε το αυτοκίνητο σας, καινούριο έχει περισσότερες από 60000 ευρώ, μεταχειρισμένο θα πιάσει περίπου στις 40000. Από αυτά θα δώσετε ότι αναλογούν για να έχει η επιχείρηση αυτό που χρειάζεται και σας περισεύουν και λεφτά να αποκτήσετε και πάλι ένα καινούριο αυτοκίνητο»

Φυσικά δεν το πούλησε ποτέ, δεν επένδυσε ποτέ στο web γιατί πρώτα ήταν ο εαυτός του και μετά η επιχείρηση, και αυτός είναι ο τελευταίος και πιο σκληρός λόγος που το web δεν θα δουλέψει ποτέ για την επιχείρηση σου.

 

Μοιραστείτε τοShare on Facebook14Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn9Email this to someone