Το Inbound Marketing και τα 4 στάδια του

Ο καλύτερος τρόπος για να μετατρέψετε τους ανώνυμους επισκέπτες σε πελάτες και υποστηρικτές της επιχείρησής σας.

Τι είναι το Inbound Marketing

Το Inbound (που σημαίνει εισερχόμενο) αφορά τις μεθόδους που χρησιμοποιεί μία εταιρεία έτσι ώστε να προσελκύσει τους πελάτες να έρθουν κοντά της. Το inbound marketing είναι η νέα marketing φιλοσοφία που έχει σαν στόχο να βοηθήσει μία εταιρεία ώστε να μπορεί να ανακαλυφθεί από υποψήφιους αγοραστές των υπηρεσιών και προϊόντων της.

Από το 2006, το Inbound Marketing είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος μάρκετινγκ για online επιχειρήσεις. Αντί για τις παλιές μεθόδους του outbound marketing όπως την αγορά διαφημίσεων, την αγορά λιστών με διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.α το Inbound Marketing επικεντρώνεται στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου που τραβά τους ανθρώπους προς την εταιρεία και το προϊόν χρησιμοποιώντας blogs, Διαδραστικά εργαλεία, Φωτογραφίες και Infographics, Βίντεο, Παρουσιάσεις και eBooks.

Τι περιλαμβάνει το Inbound Marketing ;

Δημιουργία περιεχομένου και Διανομή

Δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου, που απαντάει σε βασικές ερωτήσεις και ανάγκες των πελατών μας. Στη συνέχεια γίνεται “διανομή” του περιεχομένου αυτού.

Κύκλος ζωής (Lifecycle) Marketing

Οι υποψήφιοι δεν εμφανίζονται από το πουθενά: ξεκινούν ως ξένοι, έπειτα ως επισκέπτες, αργότερα ως leads, και τέλος γίνονται πελάτες. Συγκεκριμένα βήματα και εργαλεία μάρκετινγκ βοηθούν να μετατραπούν οι άγνωστοι σε προωθητές.

Προσωποποίηση

Όσα περισσότερα στοιχεία και πληροφορίες μαθαίνουμε με τον καιρό για τους υποψήφιους πελάτες μας, μπορούμε να προσαρμόζουμε καλύτερα τα μηνύματά μας στις ξεχωριστές ανάγκες και επιθυμίες τους.

Πολυκαναλική επικοινωνία

Το Inbound μάρκετινγκ είναι πολυκαναλικό από τη φύση του, διότι προσεγγίζει τους ανθρώπους στα σημεία όπου αυτοί βρίσκονται, στο κανάλι όπου θέλουν οι ίδιοι να αλληλεπιδράσουν με την εταιρεία μας.

Ενσωμάτωση εργαλείων

Ο συνδυασμός εργαλείων για την δημιουργία περιεχομένου, δημοσίευσης και ανάλυσης χρειάζεται για να μπορέσουμε να δημοσιεύουμε το κατάλληλο περιεχόμενο στο σωστό σημείο, την κατάλληλη στιγμή.

Τα 4 στάδια του Inbound Marketing

Attract: Προσέλκυση επισκεπτών

Για αρχή θεωρούμε ότι το κοινό δεν γνωρίζει ακόμα την επιχείρησή μας. Είναι θεωρητικά άγνωστοι σε εμάς και οι ίδιοι δεν έχουν λάβει κάποια πληροφορία σχετικά με αυτά που μπορούμε να τους προσφέρουμε. Όμως δεν θέλουμε απλά κίνηση στο site μας, θέλουμε τη σωστή κίνηση. Θέλουμε τους ανθρώπους που είναι πιο πιθανό να γίνουν leads, και, τελικά, ευχαριστημένοι πελάτες. Ποιοι είναι όμως οι «σωστοί» άνθρωποι; Οι ιδανικοί πελάτες είναι οι άνθρωποι στους οποίους έχει χτιστεί ολόκληρη η επιχείρηση μας.

Μερικά σημαντικά εργαλεία για να προσελκύσουμε τους σωστούς χρήστες στην ιστοσελίδας μας είναι:

Blogging

Το inbound μάρκετινγκ ξεκινάει με το blogging. Ένα blog είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας.

SEO

Οι υποψήφιοι πελάτες αρχίζουν την διαδικασία αγοράς online, συνήθως με τη χρήση μιας μηχανής αναζήτησης (όπως είναι η Google) για να βρουν απαντήσεις σε αυτό που ζητούν. Έτσι, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι εμφανιζόμαστε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης όταν και όπου ψάχνουν. Για να το κάνουμε αυτό, θα πρέπει προσεκτικά και αναλυτικά να επιλέξουμε λέξεις-κλειδιά, να βελτιστοποιήσουμε τις σελίδες μας, να δημιουργήσουμε περιεχόμενο, και να δημιουργήσουμε δεσμούς γύρω από τους όρους τους οποίους είναι πιθανόν να ψάχνουν οι ιδανικοί μας πελάτες.

Δημοσιεύσεις στα Social Media

Όλες οι επιτυχής inbound στρατηγικές μιλάνε σχετικά με την δημοσίευση ενός αξιοσημείωτου περιεχόμενου. Τα Social Media επιτρέπουν να μοιραστούμε αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες στο διαδίκτυο, μαζί με τις προοπτικές μας, και να θέσει ένα ανθρώπινο πρόσωπο στο εμπορικό σήμα μας.

 

convertConvert: Μετατροπή των επισκεπτών σε leads

Μόλις έχουμε προσελκύσει επισκέπτες στην ιστοσελίδας μας, το επόμενο βήμα είναι να μετατρέψουμε αυτούς τους επισκέπτες σε leads συλλέγοντας τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι το πιο πολύτιμο συνάλλαγμα που υπάρχει για τους online έμπορους.

Μερικά σημαντικά εργαλεία για την μετατροπή των επισκεπτών σε leads περιλαμβάνουν:

Φόρμες

Προκειμένου οι επισκέπτες να γίνουν leads, θα πρέπει να συμπληρώσουν μια φόρμα και να υποβάλουν τις πληροφορίες τους. Βελτιστοποιούμε τη φόρμα μας ώστε να είναι όσο το δυνατόν ευκολότερη.

Calls-to-Action

Τα Calls-to-Action είναι κουμπιά ή σύνδεσμοι που ενθαρρύνουν τους επισκέπτες μας να αναλάβουν δράση, όπως «Μάθε Περισσότερα». Αυτό είναι το μοναδικό εργαλείο που ασχολείται αποκλειστικά με το lead generation (τη διαδικασία καταγραφής προφίλ υποψήφιων πελατών) και που αν σχεδιαστεί σωστά θα φέρει τους επισκέπτες μας ένα βήμα πιο κοντά μας.

Σελίδες Προσγείωσης (Landing Pages)

Όταν ένας επισκέπτης μίας ιστοσελίδας κάνει κλικ σε ένα Calls-to-Action, οδηγείτε στην σελίδα προσγείωσης όπου ολοκληρώνεται η προσφορά και όπου ο υποψήφιος πελάτης συμπληρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του. Στο σημείο αυτό γίνεται η μετατροπή του επισκέπτη μας σε lead.

 

closeClose: Μετατροπή των leads σε πελάτες

Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο έχοντας προσελκύσει τους σωστούς επισκέπτες και έχοντας μετατρέψει τους σωστούς leads, αλλά τώρα χρειάζεται να μετατρέψουμε αυτούς τους leads σε πελάτες.

 

Μερικά σημαντικά εργαλεία για την μετατροπή των οδηγών σε πελάτες περιλαμβάνουν:

CRM

Customer Relationship Management (CRM) είναι ένα σύστημα Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων το οποίο διευκολύνει τις πωλήσεις διασφαλίζοντας ότι έχουμε τις σωστές πληροφορίες στα χέρια μας.

Email Marketing

Τι κάνουμε αν ένας επισκέπτης κάνει κλικ στο Calls-to-Action μας, συμπληρώνει μια σελίδα προορισμού, αλλά ακόμα δεν είναι έτοιμος να γίνει πελάτης μας; Μια σειρά από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (emails) με χρήσιμα και με σχετικό περιεχόμενο μπορούν να χτίσουν μία εμπιστοσύνη και να τους βοηθήσουν να αγοράσουν το προϊόν και να γίνουν πελάτες μας.

 

delightDelight: Μετατροπή των πελατών σε παναλαμβανόμενους πελάτες

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο καλύτερος πελάτης είναι ο ευχαριστημένος πελάτης. Για να κρατήσουμε ευχαριστημένους τους πελάτες που αποκτήσαμε μέσα από τα προηγούμενα στάδια, δημιουργούμε για αυτούς εξατομικευμένο περιεχόμενο. Δεν τους ξεχνάμε! Κρατάμε επαφή και χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους και το πιθανότερο είναι να επιστρέψουν σε εμάς για τις επόμενες αγορές τους ή και να μας προτείνουν στον κύκλο τους.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας είναι:

Έρευνες (Surveys)

Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβουμε τι θέλουν οι πελάτες μας είναι ρωτώντας τους. Χρησιμοποιούμε την γνώμη των πελατών και τις έρευνες έτσι ώστε πάντα να παρέχετε στους πελάτες μας αυτό που ψάχνουν.

Έξυπνα Calls-to-Action

Παρουσιάζουν διαφορετικούς χρήστες με προσφορές που αλλάζουν σύμφωνα με την προσωπικότητα και την ζωή του αγοραστή.

Έξυπνο κείμενο

Παρέχουμε στους υπάρχοντες πελάτες μας αξιοσημείωτο περιεχόμενο προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα τους. Επίσης τους παρουσιάζουμε τα νέα προϊόντα και τις δυνατότητες που μπορεί να τους ενδιαφέρουν.

Κοινωνική Παρακολούθηση

Παρακολουθούμε τις κοινωνικές συζητήσεις που μας ενδιαφέρουν περισσότερο. Προσέχουμε για τις ερωτήσεις των πελατών μας, τα σχόλια, τα Μου αρέσει, και τα Δεν μου αρέσει – και τους προσεγγίζουμε με σχετικό περιεχόμενο.

Μοιραστείτε τοShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email